Biznes-informator24.pl

Biznesplan Dodaj Firmę

Poradnik Marketingowy - czyli jak skutecznie promować firmę

Marketing według definicji to handel aktywny, wychodzący naprzeciw potrzeb klienta, próbujący odgadnąć skryte potrzeby klienta, usiłujący te potrzeby uświadamiać oraz pobudzać a nawet kreować, i zaspokajać je.

W marketingu najważniejsza jest świadomość, że klient i jego oczekiwania to najważniejszy element biznesu (jeśli nie ma klientów, przedsiębiorstwo w sensie ekonomicznym traci rację bytu) oraz wynikający z tej świadomości proces identyfikowania i zaspokajania potrzeb klienta - przy równoczesnym zapewnieniu zysku przedsiębiorstwa i ciągłości jego funkcjonowania. W osiągnięciu celu służą techniki wspomagające ten proces: badania rynku, kształtowania produktu, oddziaływania na rynek, ustalania ceny, sprzedaży. | źródło : wikipedia.org

Marketing jest jednym z podstawowych filarów funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa od tych największych jak Coca Cola, Apple czy GMC po jednoosobowe firmy. Dlaczego marketing jest taki ważny ? Bo bez niego nie ma klientów a co za tym idzie firma przynosi straty a jej rozwój jest niemożliwy . Marketing jest zarówno sposobem na przyciąganie klientów poprzez atrakcyjne kampanie reklamowe ale także jest to wizytówka naszej firmy, to jak będzie wyglądała nasza strona internetowa, sposób w jaki będziemy utrzymywali relacje z naszymi klientami oraz sposób w jaki przedstawimy informacje o naszej firmie lub produkcie będą czynnikiem decydującym w zakresie sukcesu naszego przedsięwzięcia. Istnieje kilka sprwdzonych sposobów na skuteczną reklamę , jednakże należy pamiętać, iż kampania reklamowa, nawet ta najprostrza musi być poważnie przemyślana, bowiem jej sukces to sukces naszego przedsięwzięcia. Biorąc pod uwagę doświadczenie firmy International Business Advisors w opracowywaniu biznes planów wiemy jak ważnym czynnikiem jest dobry marketing w każdej firmie, często to właśnie ten element stanowi ponad 70% szansy na sukces każdego przedsiębiorstwa inny równie ważny czynnik to odpowiednie zarządzanie firmą. Przy opracowywaniu strategii marketingowej musimy przeprowadzić analizę naszych usług lub naszego produktu w oparciu o rozpoznanie naszych potencjalnych klientów, bowiem bez takiego rozpoznania nasza kampania, mówiąc kolokwialnie idzie po omacku a to z czasem pokazuje, iż czesto firmy płacą za nieefektywną reklamę. Dobrym przykłdem jest reklama w internecie. Aktualnie firmy świadczące usługi lub oferujące dany produkt w zdecydowanej większości skupiają swoją reklamę wyłącznie w internecie, zarówno poprzez reklamy w google jak i reklamy w popularnych serwisach tematycznych lub społecznościowych, jednakże często okazuje się, iż mimo zachęcających wyników statystyk reklam, nasza kampania nie przyciąga potencjalnych klientów, dlaczego ? Powód jest prosty, jeśli odbiorcami naszych usług są ludzie starsi, którzy w zdecydowanej większości nie posiadają internetu lub nawet komputera, wówczas oczywistym jest, iż dana reklama do nich nie dotrze. Podobnie jest w przypadku serwisów tematycznych, jeśli reklamodawcą jest apteka, która główny zysk czerpie ze sprzedaży leków dla osób starszych, wówczas reklama zamieszczona w portalu typu grono.net czy facebook.pl będzie nieskuteczna. Zatem reasumując kampania marketingowa powinna być przedewszystkim przemyślana oraz kontrolowana a co najważniejsze dostosowana do potrzeb lub oczekiwań naszych potencjalnych klientów. | żródło : International Business Advisors

Skuteczny Marketing - Pierwsze kroki , czyli jak zaprojektować oraz wypromować firmę

Gdy rozpoczynamy prace nad założeniem własnej firmy, zarówno z sektora dużych jak i małych oraz średnich firm musimy odpowiednio przemyśleć strukturę naszej firmy / przedsiębiorstwa, bowiem jest to podstawa dla dalszego rozwoju firmy. W pierwszym etapie rozwoju firmy musimy zwrócić uwagę na to kto będzie w firmie odpowiedzialny za obsługę klienta oraz kto będzie dbał o jakość świadczonych przez firmę usług, jeśli będzie to zadaniem osoby bez doświadczenia lub osoby o stosunkowo słabym doświadczeniu musimy liczyć się ze stopniowym rozwojem przedsiębiorstwa, bowiem taka osoba będzie poznawała tajniki marketingu od podstaw co w mojej ocenie nie przyniesie spodziewanego efektu, w takim przypadku polecam zlecenie obsługi marketingowej zewnętrznej firmie posiadającej niezbędną wiedzę oraz umiejętności w tym zakresie. Gdy stoi się przed wyborem kandydata na stanowisko Marketingowca lub Doradcy klienta najlepiej skupić się na osobach które miały wcześniej doczynienia z handlem, mam tutaj na myśli głownie takie branże jak gastronomia, MLM , czy reklama, bowiem takie osoby posiadają duże doświadczenie w zakresie technik prowadzenia skutecznej sprzedaży oraz utrzymywanie pozytywnych relacji z klientem co w rezultacie doprowadzi do pozytywnego wizerunku firmy, istnieje jednak jeden element, którego zdecydowanie nie polecam, czyli dochód pracownika uzależniony od poziomu sprzedaży, takie rozwiązanie prowadzi do dużej liczby klientów przy średnim poziomie obsługi a w rezultacie do słabego wizerunku firmy lub produktu. Aby uświadomić Państwa na czym polega problem, polecam przeprowadzenie małego eksperymentu. Proszę zadzwonić pod numer infolinii dwóch firm o różnych profilach działaności, w pierwszej kolejności do firmy Orange ( Operator Telefonii Komórkowej ) po godzinie 22 i proszę zadać następujące pytanie: jak można uaktywnić małą zieloną diodę w telefonie blackberry Bold 9700, efekt ? :) no właśnie, a teraz proszę o podobnej porze zadzwonić do firmy home.pl ( Firma świadcząca usługi hostingowe ) oraz zadać dowolne pytanie dotyczace trudnych zagadnień technicznych w zakresie stron internetowych lub poczty oraz serwerów ( listę zagadnień technicznych można znaleźdź na wielu formach internetowych, ja polecam pytania dotyczace wyświetlania polskich znaków przez stronę zamieszczoną na serwerze. ). Ten przykład pokazuje zdecydowaną różnicę w poziomie obsługi klienta. Po kontakcie z jedną z firm najczęściej zostajemy ich klientem, ponieważ mamy poczucie bezpieczeństwa, wiemy, iż o każdej porzez uzyskamy natychmiastową pomoc. Zatem wybór odpowiednich osób odpowiedzialnych za marketing oraz obsługę klienta jest w mojej ocenie gwarancją sukcesu każdej firmy bez względu na branżę w której działamy | źródło : International Business Advisors

Jak reklamować firmę ? - czyli jak pozyskać klienta bez wielkich kampanii reklamowych

Gdy stajemy przed wyborem jaką reklamę oraz jaką formę reklamy wybieramy dla naszej frmy wybór jest oczywisty, zgłaszamy się do profesjonalistów, ale co jeśli zakładamy jednoosobową działalność gospodarczą i nie stać nas aby ponosić duże nakłady finansowe na reklamę oraz opracowanie strategii marketingowej ? Wówczas proponuję aby w pierwszym kroku zadbać o dobrą stronę internetową, bowiem jest to wizytówka firmy, następnie należy przeanalizować kto będzie naszym klientem, określić grupę wiekową oraz pozycję zawodową, bowiem pomoże nam to w określeniu skali odbiorców a także pozwoli na określenie jaka forma reklamy będzie odpowiednia. Gdy określimy już naszego potencjalnego klienta oraz jego potrzeby zaczynamy kampanię reklamową, na poczatku pozycja strony w wyszukiwarce google.pl, jest to działanie, które pozwoli na zwiększenie popularności naszej strony internetowej. Następnym krokiem do zwiększenia rozpoznawalności naszej firmy będzie rejestracja w darmowych serwisach biznesowo - usługowych jak b2b.pl , otobiznes.pl czy LinkedIn, co również zwiększy zasięg naszej reklamy w internecie. Ostatnim krokiem będzie reklama w wyszukiwarce google.pl za pośrednictwem programu Google AdWords , zatem działanie podobne do pozycjonowania z tą różnicą, iż taką reklamę można rozpocząć już pierwszego dnia działania firmy z wykorzystaniem darmowej pomocy konsultantów google. Koszt wszystkich z wymienionych sposobów reklamy to w zależności od branży w której firma działa oraz zasięgu reklamy od 500,00 do 2.500,00 złotych w skali miesiąca. Zatem nasuwa się wniosek, iż koszt reklamy nie musi być duży w porównaniu do zasięgu jaki dana reklama gwarantuje, poniżej znajduje się przykład prostej analizy marketingowej

Przykład I Pizzeria Napoli w Łomiankach k. Warszawy

Przyjmijmy, iż zamierzamy otworzyć nową pizzerię w Łomiankach o nazwie Napoli i w tym celu chcemy określić grupę docelową odbiorców ( naszych klientów ), zatem pod uwagę weźmiemy takie czynniki jak : Wielkość Miasta : 25 000 mieszkańców / Potencjalni odbiorcy usług : osoby w wieku 16 - 50 lat / Liczba docelowa potencjalnych odbiorców usług 12 000 Mieszkańców ( te dane można uzyskać na podstawie średnich wyliczeń dla podobnych miejscowości w GUSie ) . Następnie określamy liczbę konkurentów : 3 / i na tej podstawie określamy zasięg odbiorców : 3 000 Mieszkańców. Jest to wynik dzielenia liczby docelowych odbiorców przez liczbę konkurentów + 1 . Zatem wiemy już, iż potencjalnie możemy liczyć na conajmniej 3 000 Mieszkańców, którzy mogą stać się potencjalnymi odbiorcami naszych usług. Teraz zabieramy się za Marketing, czyli znajdujemy sposób na promocję firmy oraz zajęcie dobrej pozycji na rynku. Pierwszy krok to dokładna analiza konkurencji : Jakość potraw , ceny , godziny otwarcia , ilość potraw, czas dostawy , lokalizacja , jakość lokalu, atrakcyjność strony internetowej, forma reklamy oraz ilość paragonów w ciągu jednej doby. Po zapoznaniu się ze szczegółami naszych konkurentów rozpoczynamy naszą kampanię, etap pierwszy : proponujemy niższe ceny przy wyższej jakości, Etap II : zapewniamy naszym potencjalnym odbiorcom informację o naszych usługach - Ulotki , reklama w wyszukiwarce google , strona w serwisie facebook.pl oraz np. dla każdego kto polubi naszą pizzerię w serwisie facebook.pl 50 % rabatu na dowolną pizzę w lokalu oraz w dostawie do tego dodajemy atrakcyjne logo oraz barwę graficzną i czekamy na rezultat. Koszt kampanii przy powyższych danych to ok. 3.250,00 złotych za reklamę oraz ok. 40 % od obrotu Netto z tytułu promocji oraz rabatów. Jest to coprawda przykład bardzo podstawowej analizy marketingowej ale zapewniam Państwa, iż bardzo często firmy zapominają, iż czasem nawet prosty bilans rozpisany na serwetce w barze jest lepszy niż jego brak . . .

Maciej Kłos , Ekonomista / International Business Advisors

Zobacz także : Skuteczna reklama | Jak za darmo wypromować firmę | Reklama w Google AdWords | Biznes Plan |

Udziel odpowiedzi na ten artykuł | Zgłoś naruszenie zasad | Dodaj nowy artykuł | źródło : ibadvisors.pl

O naszym serwisie

Serwis biznes-informator24.pl powstał z myślą o osobach prowadzących lub planujących rozpoczęcie działalności. W naszym serwisie znajdą Państwo wszelkie informacje dotyczace opracowania biznes planów, rozwiązań kredytowych , produktów inwestycyjnych , oraz wiele innych, przydatnych informacji. Nasz portal udostępnia Państwu szereg innych możliwości jak wypowiedzi na naszym forum czy zamieszczenie ofert inwestycyjnych. Naszą ideą jest zapewnienie Państwu pełnego wsparcia dla Państwa biznesu.     REGULAMIN

Kontakt

Pomoc 24/7

biuro@biznes-informator24.pl

Dla reklamodawców

m.klos@biznes-informator24.pl